Sunday, December 30, 2007

Bos te koop in Engeland

Taldrum Wood for sale
Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik de website van Taldrum Wood. Via de website kan je een stuk bos kopen. Taldrum Wood is een prachtig stuk bos in Wales en de website is verzorgd en sympathiek. Het liefst had ik gelijk een stuk gekocht, het leek allemaal erg sprookjesachtig. En daarmee ook too good to be true. De site was wel een beetje leeg, en misschien waren de reacties van bezoekers ook maar nep. Ik had toen nog nooit van zoiets gehoord en vroeg me af of het geen zwendel was. Na enig zoeken bleken er wel meer stukken bos te koop in Engeland. Wat een mooi idee, om een eigen plekje in het bos te hebben.

Steeds meer Engelsen kopen bosland
Vandaag meldt het BBC news dat de aankoop van stukken bos een nieuwe trend aan het worden is:
'More and more people are purchasing small parcels of woodland as a way of getting close to nature.' Ik bezoek opnieuw de site van Taldrum wood, die nu is uitgebreid. Als ik in Wales woonde kocht ik onmiddellijk een stukje van dat mooie bos.
BBCNews: Woodlands lure in new buyers

Guardian Unlimited over Taldrum Wood, december 2004: June Field: A walk in the woods

No comments:

Post a Comment